.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کارشناسان سعودی: لغو روادید میان ایران و عربستان امکان‌پذیر است
۲ کارشناس نظامی سعودی به امکان لغو روادید گردشگری میان ایران و عربستان در راستای تقویت روابط دوجانبه اشاره کردند.
کارشناسان سعودی: لغو روادید میان ایران و عربستان امکان‌پذیر است

به گزارش شمال نیوز ، «عیسی آل فایع» نظامی سعودی بازنشسته و کارشناس امور راهبردی و امنیت بین الملل در گفتگو با اسپوتنیک تاکید کرد: روابط میان عربستان و ایران از ماه مارس گذشته تاکنون شاهد گشایش فصل جدیدی بعد از امضای توافقنامه دیپلماتیک میان دو کشور است.

 

وی در ادامه افزود: روند اجرای مفاد این توافقنامه از آن زمان تاکنون آغاز شده است. ما امکان لغو روادید گردشگری میان دو کشور در چارچوب بازگشت روابط دیپلماتیک میان عربستان و ایران را بعید نمی‌دانیم.

 

آل فایع اضافه کرد: این روابط دارای ابعاد مثبت برای دو کشور در زمینه‌های درآمدهای اقتصادی و تبادلات تجاری و همچنین ارتباطات فرهنگی بیشتر میان مردم عربستان و ایران است. آنها می‌توانند نسبت به مناطق گردشگری دو کشور اطلاعات بیشتری کسب کنند.

 

وی تصریح کرد: می‌توان با پیروی از دستورالعمل‌های قانونی و حقوقی بازدارنده و اجرای توافقنامه‌های امنیتی میان دو کشور، پیشبرد تحول در روابط دوجانبه و عدم بازگشت به عقب را تضمین کرد. به جای تشویق به درگیری‌های طایفه‌ای در منطقه که طی سالهای گذشته شاهد آن بودیم می‌توان از منابع طبیعی، انسانی و مالی برای اهداف عمرانی استفاده کرد.

 

از سوی دیگر «عبدالله العسیری» کارشناس نظامی سعودی تاکید کرد که بازگشت روابط سیاسی میان ایران و عربستان از چند ماه قبل تاکنون برآمده از تمایل رهبران سیاسی هر دو کشور برای تقویت این روابط در راستای منافع مشترک آنها است.

 

وی اضافه کرد: سخنان مسئولان ایرانی در این خصوص نتیجه همکاری و تلاش‌های صورت گرفته طی دوره گذشته به شمار می‌رود و تهران و ریاض رویکرد سیاسی مشترک برای تقویت این روابط در پیش گرفته‌اند.

 

العسیری ادامه داد: بحث لغو روادید میان دو کشور نتیجه تلاش‌های انجام شده است با این حال در این مرحله بیشتر روادید گردشگری مد نظر است. همکاری‌های دو جانبه می‌تواند ابعاد و چشم اندازهای جدیدی در زمینه‌های مختلف داشته باشد.

 

چند روز قبل حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در پیامی به «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان سعودی، ضمن تبریک فرارسیدن روز ملی این کشور به وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی دارای اشتراکات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فراوانی هستند که پشتوانه محکمی برای دوستی دو ملت مسلمان و موجب تقویت پیوندهای مشترک خواهد بود و امیدوارم در سایه تلاش‌های فیمابین، شاهد گسترش روزافزون روابط دو کشور در تمامی زمینه‌ها باشیم.

 

رئیس‌جمهور همچنین در پیامی به «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی، ضمن تبریک فرارسیدن روز ملی این کشور، اظهار امیدواری کرد در سایه بهره‌گیری از مشترکات فراوان دو ملت، شاهد گسترش روزافزون همکاری‌های برادرانه فیمابین در تمامی زمینه‌ها باشیم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.11 seconds.